Centrul Diecezan Caritas Iasi
Astazi: Luni, 21 Octombrie 2019



CENTRUL DIECEZAN CARITAS IASI
Str. Sararie nr.134

Programul “Servicii de ingrijire la domiciliu”

1. Prezentare generală a programului “Servicii de Îngrijire la Domiciliu”
Programul " Servicii de Îngrijire la Domiciliu" este un program al Centrului Diecezan Caritas Iaşi, parte a programului naţional cu acelaşi nume al Confederatiei Caritas România, iniţiat în ţara noastră inca din anul 1994 cu spijinul si finantarea Caritas Germania. In dieceza de Iaşi, proiectul fiinţează din anul 2000, an în care s-a deschis primul centru de îngrijre la domiciliu (C.I.D) la Roman, urmând a se deschide in anii urmatori alte puncte de lucru la Iasi, Bacau, Husi, Onesti, Suceava, Com. Rachiteni/jud. Iasi, in satul Iugani/Com. Mircesti (Iasi) si in Com. Sagna/Jud. Neamt.

2. Scopul proiectului
Scopul acestui proiect este asigurarea asistenţei sociale şi ingrijirii medicale la domiciliu persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu, corespunzãtor standardelor proiectului şi legislaţiei în vigoare

3. Obiectivele proiectului:
Organizarea şi asigurarea asistenţei socio-medicale la domiciliul persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu;
Creşterea gradului de integrare şi participare socială a persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu;
Scăderea gradului de solicitare pentru familiile ce îngrijesc aparţinători imobilizaţi la pat sau la domiciliu.
Asigurarea accesului la informaţii referitoare la drepturile persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu a acestora şi aparţinătorilor acestora .
Optimizarea cunoştinţelor teoretice şi practice a aparţinătorilor asistaţilor, a voluntarilor şi a personalului implicat în îngrijire;
Crearea unui cadru organizat şi supervizat profesional pentru activitatea voluntarilor;
Antrenarea, în acest tip de activitate, a responsabilităţii comunităţii şi administraţiei locale;

4. Grupuri de populaţie vizate:
-vârstnici,
-bolnavi cronici,
-persoane cu handicap neuropsihomotor
-persoane defavorizate social
-persoane fără apartinatori
-familii cu multi copii
Selectarea beneficiarilor se face pe baza unor criterii medicale şi sociale argumentate prin documente, şi exclude orice discriminare etnica, de vârstă sau sex, de apartenenţă politică, socială sau religioasă.

4.1. Criterii de selecţionare a persoanelor asistate:
Imobilizarea la pat sau domiciliu din cauza vârstei sau a altor handicapuri fizice şi/sau psihice.
Singurătatea, gradul de izolare socială.
Starea materială precară.

5. Persoane implicate în proiect:
• Personal angajat-coordonator diecezan
     -coordonator executiv diecezan
     - asistenti sociali
     - asistente medicale
     - kinetoterapeuti
     - ingrijitori la domiciliu
• Voluntarii contribuie la derularea acestui proiect sub atenta coordonare a membrilor echipei de ingrijire

6. Servicii :
Serviciile acordate sunt reprezentate de îngrijire medicala la domiciliu, şi anume: injecţii, pansamente, tratamentul si profilaxia escarelor, clisme, monitorizări tensiune arterială, puls, glicemie, recoltări de analize, spălături vezicale, acordarea de materiale sanitare, si dispozitive medicale, etc., executate la stricta indicaţie şi supraveghere a medicului curant al beneficiarului.
Serviciile socio-medicale constau in ajutor in realizarea igienei corporale, ajutor la imbrăcare-dezbrăcare, sprijin la deplasarea în interior, ajutor în alimentatie, comunicare.
Serviciile sociale constau in, ajutor la cumparaturi, ajutor in activitătile vietii zilnice. La acestea se adauga si alte activitati, cum ar fi: consiliere administrativa, sfaturi in ingrijire, acordarea de mijloace de ingrijire, organizarea de activitati si serbari pentru asistati, cu pregatirea de pachete cu cadouri (alimente neperisabile, haine, obiecte de cazarmament).
In activitatea lor CID-urile colaboreaza cu Directiile de Munca, Solidaritate Sociala si Familie, Serviciile de asistenta sociala din cadrul primariilor, spitale, cabinete medicale, Casele de Asigurari de Sanatate Judetene precum si alte institutii implicate in activitati de asistenta sociala.

7. Rezultate preconizate:
Intensificarea calităţii şi cantităţii serviciilor oferite, cu creşterea numărului de colaboratori în domeniul de activitate expus, care are ca urmare:

Scăderea numărului de persoane vârstnice care necesita instituţionalizare.
Îmbunătăţirea calităţii vieţii, a stării de sănătate atât fizice cât şi a igienei mentale a asistaţilor cu păstrarea independenţei maxim posibile în raport cu condiţia proprie:
- Ca efect al îngrijirii speciale şi de bază al beneficiarilor ei vor avea un confort fizic sporit, îşi vor recăpăta demnitatea umană, vor fi prevenite apariţiile bolilor cu determinism social (datorate igienei precare, sărăciei, singurătăţii), cum sunt bolile infecţioase, subnutriţia, depresiile de involuţie etc.)
- Ca urmare a serviciilor sociale la domiciliu diferitele probleme administrative ale beneficiarilor vor fi rezolvate la timp şi cu un cost şi efort minim din partea lor, asigurând o integrare mai bună în societate, respectiv în reţeaua de asigurări sociale existent.
- Mijloacele de îngrijire la domiciliu puse la dispoziţia beneficiarilor vor facilita procesul de îngrijire şi vor creşte mobilitatea persoanelor cu deficienţe motorii.
- Cursurile elementare de îngrijire antrenează familia, vecinătatea, voluntarii într-un proces de asistenţă socială in-formală, benefică asistatului dar şi celor implicaţi.
- Prin activizarea asistatului în procesul de asistenţă, prin atragerea de voluntari, prin serbările organizate contribuim la reintegrarea după posibilităţi în micro şi macro societate.


Puncte de lucru:

Biroul de coordonare diecezană
Iasi
Roman
Bacau
Huşi
Iugani
Rachiteni
Onesti
Suceava
Sagna
Saveni
Halaucesti
Sabaoani
Oţeleni
Dămieneşti
Pîrgăreşti
Siret

Evenimente:


 Pelerinaj al Bolnavilor la Sanctuarul Marian de la Cacica – 13 mai 2009
Atelier „Organizarea serviciilor de îngrijiri paliative”
Pelerinajul bolnavilor la Sanctuarul „Adormirea Maicii Domnului” de la Cacica, jud. Suceava
Schimb de experienţă între ONG-uri furnizoare de servicii sociale pentru persoanele vârstnice
Oţeleni: Deschiderea oficială a Centrului de Îngrijire la Domiciliu
Pentru seniorii noştri
Exerciţii Spirituale Luncani 10-13 septembrie 2009
ZIUA MONDIALĂ A VÂRSTNICULUI
Nevoia se vede şi se ascultă de aproape
O inima cu 4851 de batai – un nou record mondial!
Christmas bazar la Continental
PUTEM FI CINE NE DORIM SĂ FIM!

» Galerie foto

» Donatori
» Raport anual 2007


„Am fost bolnav şi m-aţi vizitat...” (Matei 25,36)


Fii voluntar: să redăm o rază de lumină persoanelor vârstnice care au nevoie de noi.

  Centrul Diecezan Caritas Iaşi, prin Programul „Servicii de Îngrijiri la Domiciliu” te invită să fii alături de benficiarii proiectului implicându-te în următoarele activităţi: vizite la domiciliu, distribuire de alimente neperisabile, activităţi de socializare şi de petrecere a timpului liber, intermedieri la medic şi la alte instituţii, internări în spital, vizite la spital, externări din spital şi însoţire acasă.

De ce să fii voluntar?
1.Poţi învăţa lucruri noi, îţi poţi dezvolta noi abilităţi, acumulând experienţă;
2. Poţi beneficia de cursuri de formare gratuită:
3. Întâlneşti oameni care împărtăşesc aceleasi valori, îţi faci noi prieteni;
4. Îti petreci timpul liber în mod plăcut;
5. Îti dezvolţi orizontul personal;
6. Te poţi implica activ în viaţa comunităţii în care trăieşti;
7. Contribui şi tu la rezolvarea problemelor existente în societate;
8. Te simti folositor prin ceea ce faci;
9. Esti invitat la evenimente speciale dedicate numai voluntarilor;
10. Îti este recunoscută activitatea;
11. Eşti alături de cei în vârstă cel puţin cu un zâmbet.

• Adreseaza-te Coordonatorului de Centru din zona în care locuieşti sau intenţionezi sa desfăşori activităţi de voluntariat.

Finanţatori:

Consiliile Judeţene: Suceava, Bacău, SC Holzindustrie Schweighofer SRL ,Vodafone
© 2010 Centrul Diecezan Caritas Iasi